Sunday, December 11, 2005

走路去紐約











每一次我想見到你 就要飛
無論地球上哪一角 我一天就到
用飛的原因不外乎 時間太少
你想擁有我每一秒 你今天就要

我飛的機會太多
有時因為你 有時為我自己
我飛過好幾萬哩
不覺得 那會是距離

突然很想不要飛 想走路去紐約
看看這一路我曾經忽略的一切
走路去紐約 也讓感情在時間裡
有機會 沉澱自己

Very touched when I listen to the latest album "Walking to New York" from Matilda Tao. She is one of the Taiwanese Female Artists that I really admire. She represents the so-called "Woman in the New Era": independent, confident and aggressive. In a way, this song depicts the feelings I have lately and guess that's the reason why I'm moved when I first listened to it.

No comments: